فهرست

مسابقات بولینگ کم بینایان و نابینایان

در رقابتهای نابینایان و کم بینایان بولینگ قهرمانی کشور جام فجر و در بخش بانوان کرمانی ها با کسب سه مدال طلا و سه مدال نقره فاتح این جام شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،دومین دورۀ مسابقات جام فجر بولینگ کشور با قهرمانی تیم بانوان نابینا و کم‌بینای کرمان به پایان رسید

در این دوره از رقابت‌ها که با حضور ۹ تیم و ۴۲ ورزشکار در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، خانم‌ها منصوری، فاطمه موسوی و فاطمه حبیبی مدال طلا کسب کردند.

همچنین خانم‌ها غزل شهریاری، فرزانه حبیبی و یسنا صدقی به مدال نقره دست یافتند.

در دومین دوره رقابت‌های بولینگ نابینایان و کم بینایان کشور و در بخش اقایان هم چندی قبل تیم کرمان با 1029 امتیاز پس از تیم مازندران به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد

 

بولینگ یک ورزش محبوب برای افراد دارای اختلالات بینایی است و در بیش از 20 کشور در سراسر جهان انجام می شود.

مسابقات جهانی و منطقه‌ای منظم با مسابقات مردان، زنان و تیمی برگزار می‌شود. 

بازیکنان می‌توانند در هر سالن بولینگ بازی کنند، اما سالن های بولینگ‌ مختص افراد کاملاً نابینا به راهنمایی بینایی یا استفاده از ریل راهنما برای کمک  نیاز دارند.

هنگامی که از راهنمایی بینایی استفاده می شود، دستیاران بینا به ورزشکاران نابینا کمک می کنند تا با رویکرد هماهنگ شوند. ورزشکاران معمولاً در نقطه ای قرار می گیرند که می خواهند پرتاب خود را از آنجا انجام دهند. چنین نقطه مرجعی ممکن است یک تابلوی معین باشد.

معمولاً به یک دستیار بینا نیاز است تا به ورزشکار بگوید کدام پین‌ها به زمین زده شده‌اند یا چگونه پین‌های باقی‌مانده از دست رفته‌اند. این دستیارها با فراخوانی مکان‌های شماره‌گذاری شده پین‌ها، پین‌های افتاده یا ایستاده را شناسایی می‌کنند. این اطلاعات به ورزشکار می‌گوید که توپ بعدی را کجا پرتاب کند یا نحوه ارسال توپ را در دفعه بعد تغییر دهد.

ریل های راهنمای استفاده شده از چوب یا مدال لوله ای سبک ساخته شده اند و به راحتی می توان آنها را مونتاژ، جداسازی و نگهداری کرد. آنها با وزن توپ های بولینگ در سالن بولینگ ثابت می شوند و می توانند در هر مرکز بولینگ بدون آسیب رساندن به خطوط یا  تجهیزات بولینگ استفاده شوند.

مطالب دیگر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام سریع

تصویر کاربری

تصویر کاربری خود را بارگذاری کنید
[avatar_upload]
Iran-Bowling Logo

ورود کاربران سایت

لطفاً برای دسترسی به پنل مدیریت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

درس صورتی که رمز خود را فراموش کرده اید بر روی لینک مربوط کلیک کرده و مراحل بازیابی رمز را طی کنید.