فهرست

معرفی برند برانزویک (Brunswick)

برانزویک توسط جان موزس برانزویک که در سن 15 سالگی از سوئیس به ایالات متحده آمد، تأسیس شد. در ابتدا جی ام برانزویک قصد داشت شرکت خود را عمدتاً در تجارت کالسکه بسازد، اما بلافاصله پس از باز کردن ماشین‌فروشی خود، شیفته بیلیارد شد و تصمیم گرفت که از ساخت میزهای بیلیارد سود بیشتری داشته باشد، زیرا میزهای بهتری در ایالات متحده استفاده می‌شدند. میزهای بیلیارد برانزویک یک موفقیت تجاری بود و تجارت گسترش یافت و اولین شعبه را در شیکاگو، ایلینوی، در سال 1848 افتتاح کرد. بعداً در سال 1860، پس از ورود یکی از اعضای خانواده به J. M. Brunswick & Brother تغییر نام داد. و شعار شرکت در آن زمان این بود: “قدیمی ترین و گسترده ترین تولید کنندگان میز بیلیارد در ایالات متحده”

در سال 1874، شرکت برانزویک با دو رقیب که یکی از آن ها کارخانه بیلیارد بزرگ وسترن و دیگری شرکت HW Collender ادغام شد.شرکت Brunswick-Balke-Collender رسماً در 10 آوریل 1960 نام خود را به Brunswick Corporation تغییر داد.

این شرکت به تولید تعدادی از محصولات دیگر گسترش یافت. میله‌های بزرگ تزئین شده به سبک نئوکلاسیک برای سالن‌ها، محصول محبوبی بود. توپ‌های بولینگ، پین‌ها و تجهیزات، به رشد تجهیزات ورزشی هدایت کرد. در ابتدا توپ های بولینگ از مواد تولیدی، لاستیک  رایج بود. توپ های بولینگ قبلی از چوب بودند. در زمان انقلاب صنعتی دوم، برانزویک با سرعت چشمگیری رشد کرد. آنها از بولینگ و بیلیارد به بسیاری از راه‌های دیگر، از جمله ساخت گرامافون، و شرکت ضبط خود که هنرمندانی مانند Cab Calloway، Bing Cosby و بسیاری از ستاره‌های آن دوران را ضبط می‌کرد، رفتند.در اواخر دهه 1910، آنها از ضبط های گرامافون دیسکی، تحت نام Brunswick Records معرفی کردند. 

برانزویک تولید خطوط چوبی، توپ های بولینگ و پین های بولینگ را در دهه 1880 آغاز کرد، زیرا میخانه ها شروع به نصب خطوط بولینگ کردند. در سال 1890، آنها تخصص خود را در بولینگ گسترش دادند و به سرعت به استانداردسازی بازی بولینگ آنگونه که امروزه می شناسیم، پرداختند. تلاش آنها در تولید تجهیزات استاندارد باعث محبوبیت این ورزش شد. در سال 1906 مقر آنها در Muskegon تأسیس شد. که هم اکنون آنها هنوز هم در همان مکان هستند.

در 17 ژوئیه 2014، برانزویک اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال 2014 تجارت بولینگ را ترک کند. این شرکت فاش کرد که موافقت کرده است تجارت مرکز بولینگ خود را به رقیب Bowlmor AMF بفروشد.شرکت گفت که این تغییرات را برای تمرکز بر تجارت دریایی خود انجام می دهد.

برانزویک خروج خود از تجارت بولینگ را در می 2015 با فروش تجهیزات بولینگ و بخش محصولات خود به BlueArc Capital Management، یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی، تکمیل کرد.

مطالب دیگر را مطالعه کنید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام سریع

تصویر کاربری

تصویر کاربری خود را بارگذاری کنید
[avatar_upload]
Iran-Bowling Logo

ورود کاربران سایت

لطفاً برای دسترسی به پنل مدیریت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

درس صورتی که رمز خود را فراموش کرده اید بر روی لینک مربوط کلیک کرده و مراحل بازیابی رمز را طی کنید.