فهرست

سبک های پرتاب توپ

بولینگ یک ورزش محبوب است که شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلفی دارد و هر کدام برای کمک به بازیکنان در کاهش تعداد پین‌ها طراحی شده‌اند. بولینگ به افراد از هر سن و سطح مهارتی اجازه می‌دهد تا شکل خود را پیدا کنند.در بولینگ، بولرها از شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای نگه داشتن و چرخاندن توپ استفاده می‌کنند. هر شخص از ترکیب شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای ایجاد شکل مورد نظر خود استفاده می‌کند. در بولینگ ده پین، به طور کلی سه سبک اصلی وجود دارد.

استروکینک(stroking)

 یکی از سبک ها stroking است که شکل کلاسیک‌تری دارد. چرخش توپ در این سبک کمتر از 300 دور در دقیقه است. این نوع حرکت سرعت توپ را کاهش می دهد و معمولا چرخش توپ از موازات زمین بالاتر نمی رود. سبک استروکینک از محبوب ترین سبک هل در PBA است. 

کرنکینک(cranking)

سبک قدرتمند در بولینگ است که در این حالت بهترین و بیشترین چرخش روی توپ است. بولر ها با استفاده از حرکت، بیش از حد حرکت ایجاد میکند اما میزان دقت در این سبک کم است. سرعت توپ در این سبک 370 دور در دقیقه است

تووینینگ(tweening)

در میان این دو سبک، سبک tweener وجود دارد که ویژگی‌های هر دو را دارد، اما به طور واقعی در هیچ یک از دسته‌بندی‌ها جای نمی‌گیرد.یک نوع مشهور از “tweening” شکل power stroker است. اغلب این سبک شبیه cranking است.Power stroking اغلب شبیه به cranking است و بولرها معمولاً می‌توانند در هر دو دسته قرار گیرند، بنابراین بولرهایی که از یکی از این دو شکل استفاده می‌کنند، معمولاً به عنوان بازیکنان قدرتی شناخته می‌شوند.

سبک چهارم، شناخته شده به عنوان هلیکوپتر، چرخشی یا UFO، یک سبک است که در آسیا با تأثیر بسیاری استفاده می‌شود. در نهایت، بسیاری از بولرهای مدرن به شکل دو دستی بدون انگشت شست استفاده می‌کنند. بیشتر سبک های مختلف از موقعیت‌های مختلف مچ و دست استفاده می‌کنند و بر اساس زمان‌بندی‌ها و موقعیت‌های بدنی مختلف، برای تطبیق با تفاوت‌های هر سبک عوض می‌شوند

مطالب دیگر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام سریع

تصویر کاربری

تصویر کاربری خود را بارگذاری کنید
[avatar_upload]
Iran-Bowling Logo

ورود کاربران سایت

لطفاً برای دسترسی به پنل مدیریت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

درس صورتی که رمز خود را فراموش کرده اید بر روی لینک مربوط کلیک کرده و مراحل بازیابی رمز را طی کنید.