فهرست

آیا بولینگ یک ورزش المپیک است؟

هر چهار سال یک بار، ورزشکاران از سراسر جهان گرد هم می آیند تا در رویدادهای ورزشی و بازی های المپیک رقابت کنند. المپیک با حضور صدها رشته ورزشی، نخبه‌ترین استعدادهای ورزشی را در صحنه جهانی به نمایش می‌گذارد. اما یکی از ورزش‌هایی که هنوز به رسمیت شناخته نشده است، بولینگ است.

بولینگ دارای سابقه طولانی است که هزاران سال را در بر می گیرد و فرهنگ های بی شماری در سراسر جهان را شامل می شود. امروزه بیش از 90 کشور لیگ های بولینگ حرفه ای دارند و مسابقات در سطح جهانی پخش می شود. پس چرا بولینگ از وضعیت المپیک محروم شده است در حالی که ورزش های کمتر شناخته شده درالمپیک وجود دارد؟

در این مقاله، ما به تاریخچه بولینگ به عنوان یک ورزش المپیک می پردازیم.

تاریخچه بولینگ در المپیک
در حالی که بولینگ هرگز یک ورزش مدال آور رسمی نبوده است، اما به عنوان یک رویداد نمایشی در دو المپیک های قبلی به نمایش گذاشته شده است:

المپیک 1988 سئول
در بازی‌های 1988 در سئول، کره جنوبی، بولینگ به عنوان یک ورزش نمایشی در کنار سایر مسابقات غیر مدال مانند بدمینتون و تکواندو گنجانده شد. مسابقات بولینگ از 18 تا 30 سپتامبر برگزار شد و در رشته های انفرادی مردان و زنان با 120 ورزشکار انتخابی برگزار شد.

المپیک 1992 بارسلون
استقبال مثبت از بولینگ در سئول منجر به دومین حضور آن به عنوان یک ورزش نمایشی المپیک در المپیک 1992 بارسلونا شد. این رقابت مجدداً به طور گسترده ای محبوب شد، اگرچه با بحث و جدل همراه بود.

تلاش برای گنجاندن بولینگ به عنوان یک ورزش رسمی المپیک از دهه 1990، کمیته بین المللی المپیک (IOC) محدودیت های سختی را برای تعداد ورزش های قرار داده شده در هر بازی های المپیک تعیین کرده است. بیس بال، سافت بال، کاراته، اسکواش، شطرنج و سایر ورزش‌ها کمپین‌هایی را برای گنجاندن آنها ترتیب داده‌اند، اما نتوانستند به جایگاه رسمی المپیک دست پیدا کنند.

بولینگ همچنین به مبارزه برای حضور در المپیک ادامه می دهد. فدراسیون بین المللی ورزش بولینگ تبلیغات جذابی برای این ورزش انجام داده است اما تاکنون این تلاش ها موفق نشده است بولینگ را به بخشی از بازی های المپیک آینده تبدیل کند.

 یکی از دلایل تبدیل نشدن آن به عنوان یک ورزش المپیک، محدودیت امکانات مناسب است .ساخت سالن‌های بولینگ فقط برای بازی‌های المپیک نیز نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بزرگی است که ممکن است برخی ازسرمایه گذاران حاضر به انجام آن نباشند. محدودیت امکانات مانع آن می شود.

مطالب دیگر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام سریع

تصویر کاربری

تصویر کاربری خود را بارگذاری کنید
[avatar_upload]
Iran-Bowling Logo

ورود کاربران سایت

لطفاً برای دسترسی به پنل مدیریت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

درس صورتی که رمز خود را فراموش کرده اید بر روی لینک مربوط کلیک کرده و مراحل بازیابی رمز را طی کنید.